Filmy reklamowe Warszawa – jak stworzyć kreatywną reklamę?

Skuteczna reklama dociera do potencjalnych klientów i informuje ich o Twoich produktach lub usługach. W idealnym przypadku reklama powinna przyciągać uwagę potencjalnych nabywców i zachęcać ich do korzystania z Twojego produktu. Niezależnie od metody, wszystkie reklamy powinny być jasne i konsekwentnie odzwierciedlać unikalną deklarację Twojej firmy. Filmy reklamowe Warszawa to najlepszy wybór w przypadku chęci zwiększenia liczby klientów i świadomości konsumenta o firmie.

Reklama szeptana

Reklama szeptana istnieje odkąd ludzkość komunikuje się i sprzedaje towary i usługi. Jest uważana za najskuteczniejszą formę reklamy. Posiada pożądane cechy dużej wiarygodności, wysokiego poziomu uwagi odbiorców i przyjaznego odbioru przez publiczność. Zawiera otwartą rozmowę z pytaniami i odpowiedziami na temat produktu, psychologiczne zachęty do zakupu, zapamiętywanie, wydajność i częstotliwość. Reklama szeptana przekazuje informacje o produkcie wielu innym potencjalnym nabywcom przy niewielkich kosztach lub bez kosztów dla firmy. Filmy reklamowe Warszawa są świetnym sposobem na wygenerowanie takiego zjawiska. Gdy tylko jest to możliwe, mała firma powinna stworzyć program reklamowy, który skutkuje reklamą szeptaną. Zadowoleni klienci to Twoja najlepsza reklama.

Pod pewnymi względami typowa reklama medialna działa jedynie jako katalizator do uzyskania reklamy szeptanej i zwiększenia sprzedaży. Skuteczna reklama przyniesie wielokrotnie więcej wzmianek o reklamie poprzez komunikację między konsumentami niż liczba płatnych prezentacji reklam w mediach.

Kamerzysta Warszawa – cechy dobrej reklamy

Reklama to komunikacja mająca na celu informowanie, edukowanie, przekonywanie i przypominanie osobom o Twoim produkcie lub firmie. Aby reklama odniosła sukces, musi współpracować z innymi narzędziami marketingowymi i elementami biznesowymi. Reklama musi być przerywana — to znaczy musi sprawić, że przestaniesz przeglądać gazetę lub myśleć o swoim dniu na tyle długo, by przeczytać lub usłyszeć reklamę.

Aby reklama działała, musi być również wiarygodna, niepowtarzalna i zapadająca w pamięć. Filmowanie z drona jest świetnym sposobem na zwrócenie uwagi odbiorców. Jak każde skuteczne wsparcie marketingowe, musi być zbudowane na solidnej strategii pozycjonowania. Wreszcie, w przypadku każdej kampanii reklamowej, należy wydać wystarczającą ilość pieniędzy, aby zapewnić harmonogram medialny dotyczący częstotliwości reklam, najważniejszego elementu zapamiętywania reklamy.

Filmowanie dronem Warszawa – na czym polega kreatywna reklama?

Jednym z pionierów w dziedzinie badania twórczości był Ellis Paul Torrance, amerykański psycholog, który opracował Testy Torrance Kreatywnego Myślenia (TTCT), zestaw miar wykorzystywanych do oceny zdolności osób do myślenia rozbieżnego w świecie biznesu i edukacji. Torrance oceniał odpowiedzi na pytania testowe w pięciu wymiarach: płynność, oryginalność i opracowanie (zapożyczone z pracy Joy Paul Guilford, innego amerykańskiego psychologa), a także abstrakcyjność i to, co nazwał oporem przed przedwczesnym zamknięciem.

Na początku XXI wieku miary Torrance’a zostały zaadaptowane do celów reklamowych przez badacza komunikacji z Indiana University, Roberta Smitha i jego współpracowników. Dostosowali oni definicję kreatywności, aby odnosiła się do „zakresu, w jakim reklama zawiera elementy marki lub wykonania, które są różne, nowatorskie, nietypowe, oryginalne, niepowtarzalne itp.” Ich celem było zmierzenie kreatywności przy użyciu tylko tych czynników, które są najistotniejsze w kontekście reklamowym. Wymyślili pięć wymiarów kreatywności reklamowej:

  1. Oryginalność – Oryginalna reklama zawiera elementy, które są rzadkie, zaskakujące lub odbiegają od tego, co oczywiste i banalne. Filmy reklamowe Warszawa kładą nacisk na niepowtarzalność pomysłów lub funkcji zawartych w reklamie. Reklama może odbiegać od norm lub doświadczeń, stosując na przykład unikalne rozwiązania wizualne lub werbalne. Wiele kampanii reklamowych nie jest oryginalnych: typowa gospodyni domowa z uciążliwą plamą na koszuli i problemem, który rozwiązuje konkretny proszek do prania; perfumy reklamowane przez modelów czy celebrytów kąpiących się w oceanie czy spacerujących wśród kwiatów; samochody przemierzające piękne krajobrazy wolne od ruchu ulicznego.
  2. Elastyczność – Reklama o wysokiej punktacji za elastyczność płynnie łączy produkt z szeregiem różnych zastosowań lub pomysłów. Zdjęcia wykonane przez fotografa biznesowego umożliwią łatwe określenie naszej wizji i możliwość łatwej i płynnej zmiany strategii, bez potrzeby modyfikowania całego zamysłu spotu reklamowego.
  3. Elaboracja – Wiele reklam zawiera nieoczekiwane szczegóły lub rozszerza proste pomysły, aby stały się bardziej skomplikowane i kompleksowe. Filmowanie konferencji umożliwi nam wygenerowanie nowych pomysłów niedostępnych w przypadku zwykłego brainstormingu.
  4. Synteza – Ten wymiar kreatywności polega na łączeniu zwykle niepowiązanych ze sobą przedmiotów lub pomysłów. Reklama łączy przedmioty nie mające ze sobą wspólnego skojarzenia (np. króliki i gumę do żucia), tworząc rozbieżną fabułę.
  5. Artystyczna wartość – Reklamy o wysokim poziomie kreatywności artystycznej zawierają atrakcyjne pod względem estetycznym elementy werbalne, wizualne lub dźwiękowe. Ich jakość produkcji jest wysoka, dialogi są sprytne, paleta kolorów jest oryginalna, a muzyka zapada w pamięć. Interesującą techniką przykuwającą uwagę odbiorcy jest np.filmowanie z drona. W rezultacie konsumenci często postrzegają reklamy jako niemal dzieło sztuki, a nie zwykłą reklamę.

Filmy reklamowe dla firm Warszawa – wskazówki

Zapytaj któregokolwiek profesjonalistę z branży, jaki jest klucz do sukcesu w reklamie, a najprawdopodobniej otrzymasz odpowiedź, która przypomina mantrę Stephana Vogela, dyrektora kreatywnego firmy Ogilvy & Mather Germany: „Nic nie jest bardziej efektywne niż kreatywna reklama. Kreatywna reklama jest bardziej zapadająca w pamięć, trwalsza, działa przy mniejszych nakładach na media i buduje społeczność fanów… szybciej”.

Aby reklama zapadła w pamięć jej odbiorcom warto skorzystać z kilku wskazówek:

  • Trzymaj się sympatycznego stylu. Reklamy mają swój własny charakter. Znajdź odpowiedni styl i osobowość i pozostań przy nim przez co najmniej rok lub dłużej. Zbyt częste zmienianie stylów i osobowości reklam wprowadza w błąd potencjalnych nabywców. Utrudnia również zapadanie w pamięć reklamowanego produktu, bądź usługi.
  • Zatrudnij fotografa biznesowego. Dzięki profesjonalnym zdjęciom będziesz w stanie lepiej zaprezentować swoją wizję reklamową i w bardziej efektywny sposób przekazać informacje. Zdjęcia mogą pomóc również w początkowej fazie tworzenia reklamy, aby lepiej zwizualizować nasze pomysły.
  • Bądź wiarygodny. Jeśli powiesz, że Twoja jakość lub wartość jest „najlepsza”, a wyraźnie tak nie jest, reklama przyspieszy Twój upadek, a nie zwiększy Twój biznes. Należy również unikać identyfikowania i oczerniania konkurencji. Potencjalnie może to być mylące i rozpraszające, czyniąc kupujących bardziej lojalnymi wobec konkurencyjnych produktów, a nie mniej.
  • Przeprowadź tzw. burzę mózgów wśród pracowników, aby uzyskać jak najwięcej pomysłów. Zachęci to do kreatywności i pozwoli szybko wytworzyć wiele różnorodnych i niecodziennych pomysłów. Popularne są reklamy polegające na filmowaniu konferencji gdzie pracownicy wymieniają zalety produktu, bądź usługi i jego pożądane cechy charakterystyczne.
  • Upewnij się, że reklama jest konkurencyjna. Odrób swoją pracę domową. Zbadaj konkurencyjne reklamy w mediach, w których planujesz się reklamować. Upewnij się, że Twoja reklama wyróżnia się na tle innych. Możesz użyć własnego osądu, ekspozycji testowej reklamy na małą grupę docelowych nabywców (tj. badań jakościowych) lub droższych, wyrafinowanych metod testów ilościowych. Porównaj reklamy pod kątem wyjątkowości, zapamiętywania, wiarygodności i zachęty do zakupu.
  • Upewnij się, że reklama wygląda profesjonalnie Jeśli masz czas i talent, oprogramowanie do edycji filmów może sprawić, że materiał filmowy zrobi wrażenie na potencjalnych odbiorcach. Rozważ skorzystanie z pomocy w zakresie pisania scenariusza, projektowania grafiki od lokalnych agencji lub studiów artystycznych, które zatrudniają doświadczonych profesjonalistów z drogim i kreatywnym oprogramowaniem komputerowym. Filmy reklamowe Warszawa mogą zaoszczędzić czas i pieniądze na dłuższą metę, z lepszymi wynikami. Reklamy elektroniczne (np. telewizyjne, radiowe, internetowe) i reklamy zewnętrzne najlepiej pozostawić profesjonalistom, aby uzyskać jak najefektywniejszą kampanię.

Filmowanie eventów Warszawa – efektywny video-marketing

Marketing wideo to strategia, którą powinien rozważyć każdy właściciel firmy. Filmy reklamowe Warszawa są nie tylko skuteczne w zwiększaniu sprzedaży i rozpoznawalności marki, ale jest również preferowane przez klientów. Dlatego tak opłacalne jest tworzenie skutecznej reklamy wideo, aby przyciągnąć nowych klientów.

W zależności od odbiorców większość z nich woli obejrzeć film informacyjny o firmie niż przewijać w dół długą stronę tekstu. Obecnie cyfrowa reklama wideo to jeden z głównych trendów marketingowych, a firma może się zaangażować, tworząc reklamę wideo online i zatrudniając fotografa biznesowego.

Filmy reklamowe Warszawa to świetne narzędzie do zwiększenia zainteresowania i rozwijania marki w sieci. Niezależnie od tego, czy chodzi o Twoją witrynę internetową, stronę na Facebooku, kanał YouTube, e-biuletyn, czy w jakikolwiek inny sposób, który sprzedajesz swoim klientom.

O czym warto pamiętać:

  • Rozwiąż problem – jaki problem rozwiązuje twoja firma? W jaki sposób jest to robione? Dobra reklama wideo zwróci uwagę na problem i pokaże widzom, jak rozwiąże go marka
  • Użyj scenariusza – przed wytworzeniem treści w dowolnym formacie ważne jest, aby dobrze przygotować plan, zwłaszcza jeśli chodzi o wideo. Nie próbuj improwizować. Utwórz skrypt dla reklamy wideo, który zawiera wszystkie ważne komponenty. Po wykonaniu tej czynności zwróć się do znajomych, rodziny i osób, które dobrze rozumieją Twoją markę. Informacje zwrotne są niezwykle cenne przy dokonywaniu niezbędnych korekt.
  • Wybierz platformę – po wyprodukowaniu i edycji reklamy wideo ważne jest, aby przesłać treść na platformę wysokiej jakości. Problemy z hostingiem wideo to ostatnia rzecz, której chcesz. W tej chwili YouTube, Vimeo i Facebook to najpopularniejsze i niezawodne opcje przesyłania treści wideo. Możesz użyć wszystkich trzech opcji, aby zwiększyć zasięg swojego filmu.
  • Bądź kreatywny – widzowie online są przyzwyczajeni do oglądania reklam online i klikania. Wybierz unikalny format lub styl, który pozwoli Twojej marce promować się, jednocześnie odwołując się do docelowego rynku. Im bardziej będziesz kreatywny, tym bardziej Twój film będzie wyróżniał się na tle treści konkurencji. Ciekawe ujęcia niedużym wysiłkiem zapewnia filmowanie z drona, oferując płynne widoki z góry wprowadzając ciekawy zabieg filmowy.

Czytaj kolejne